Niniejszy Biuletyn Informacji Publicznej został zaprojektowany i jest redagowany zgodnie z zasadami opisanymi w Ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. 2019 poz. 848). Zobowiązujemy się zapewnić dostępność swojej strony przedmiotowej i podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej zgodnie z niniejszą ustawą.
Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do Biuletynu Informacji Publicznej (BIP), na którym Państwo się znajdują w celu wyświetlenia danej informacji publicznej.
Dostępność cyfrowa strony internetowej BIP polega na zapewnieniu funkcjonalności, kompatybilności, postrzegalności i zrozumiałości. Wdrożyliśmy na BIP zasady redakcyjne i techniki, jakie powinno się stosować przy projektowaniu, tworzeniu, utrzymywaniu i aktualizowaniu stron internetowych, tak by były bardziej dostępne dla użytkowników, szczególnie dla osób niepełnosprawnych.
Zapewniona została dostępność cyfrowa przez spełnienie poniższych wymagań:
Zasada | Wytyczne | Kryterium sukcesu | Poziom |
1 – Postrzegalność | 1.1 – Alternatywa w postaci tekstu | 1.1.1 – Treść nietekstowa | A |
1.2 – Dostępność mediów zmiennych w czasie | 1.2.1 – Tylko audio oraz tylko wideo (nagranie) | A |
1.2.2 – Napisy rozszerzone (nagranie) | A |
1.2.3 – Audiodeskrypcja lub alternatywa dla mediów (nagranie) | A |
1.2.5 – Audiodeskrypcja (nagranie) | AA |
1.3 – Możliwość adaptacji – Odpowiednia (zrozumiała) prezentacja zawartości | 1.3.1 – Informacje i relacje | A |
1.3.2 – Zrozumiała kolejność | A |
1.3.3 – Właściwości zmysłowe | A |
1.3.4 – Orientacja – wyświetlanie treści w układzie poziomym, jak i pionowym | AA |
1.3.5 – Określenie prawidłowej wartości | AA |
1.4 – Możliwość rozróżnienia – Ułatwienie percepcji treści | 1.4.1 – Użycie koloru | A |
1.4.2 – Kontrola odtwarzania dźwięku | A |
1.4.3 – Kontrast (minimalny) | AA |
1.4.4 – Zmiana rozmiaru tekstu | AA |
1.4.5 – Tekst w postaci grafiki | AA |
1.4.10 – Zawijanie tekstu | AA |
1.4.11 – Kontrast dla treści niebędących tekstem | AA |
1.4.12 – Odstępy w tekście | AA |
1.4.13 – Treści spod kursora lub fokusa | AA |
2 – Funkcjonalność | 2.1 – Dostępność z klawiatury | 2.1.1 – Klawiatura | A |
2.1.2 – Brak pułapki na klawiaturę | A |
2.1.4 – Jednoliterowe skróty klawiszowe | A |
2.2 – Wystarczająca ilość czasu | 2.2.1 – Możliwość dostosowania czasu | A |
2.2.2 – Wstrzymywanie (pauza), zatrzymywanie, ukrywanie | A |
2.3 – Ataki padaczki – Migotanie | 2.3.1 – Trzy błyski lub wartości poniżej progu | A |
2.4 – Możliwość nawigacji | 2.4.1 – Możliwość pominięcia bloków | A |
2.4.2 – Tytuły stron | A |
2.4.3 – Kolejność fokusu | A |
2.4.4 – Cel linku (w kontekście) | A |
2.4.5 – Wiele sposobów na zlokalizowanie strony | AA |
2.4.6 – Nagłówki i etykiety | AA |
2.4.7 – Widoczny fokus | AA |
2.5 – Sposoby wprowadzania danych | 2.5.1 – Gesty punktowe | A |
2.5.2 – Anulowanie kliknięcia | A |
2.5.3 – Etykieta w nazwie | A |
2.5.4 – Aktywowanie ruchem | A |
3 – Zrozumiałość | 3.1 – Możliwość odczytania | 3.1.1 – Język strony | A |
3.1.2 – Język części | AA |
3.2 – Przewidywalność | 3.2.1 – Po oznaczeniu fokusem | A |
3.2.2 – Podczas wprowadzania danych | A |
3.2.3 – Konsekwentna nawigacja | AA |
3.2.4 – Konsekwentna identyfikacja | AA |
3.3 – Pomoc przy wprowadzaniu informacji | 3.3.1 – Identyfikacja błędu | A |
3.3.2 – Etykiety lub instrukcje | A |
3.3.3 – Sugestie korekty błędów | AA |
3.3.4 – Zapobieganie błędom (kontekst prawny, finansowy, związany z podawaniem danych) | AA |
4 – Kompatybilność | 4.1 – Kompatybilność | 4.1.1 – Parsowanie | A |
4.1.2 – Nazwa, rola, wartość | A |
4.1.3 – Komunikaty o stanie | AA |
W przypadku gdy nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej, zapewniamy alternatywny sposób dostępu poprzez kontakt telefoniczny, korespondencyjny, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, o których mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2019 r. poz. 123 i 730) zwanej u Nas w skrócie Elektroniczną Skrzynką Podawczą ESP, lub za pomocą tłumacza języka migowego, lub tłumacza-przewodnika, o których mowa w art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2017 r. poz. 1824), jeżeli podmiot publiczny udostępnia taką możliwość (kontakt opcjonalnie dostępny na BIP „Dla słabosłyszących” na górnym pasku menu BIP).
Każdy ma prawo wystąpić do Naszego podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej. Żądanie zawiera:
-
Dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem.
-
Wskazanie strony internetowej lub elementu strony internetowe, które mają być dostępne cyfrowo.
-
Wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem.
-
Wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeżeli dotyczy.
Zachęcamy do skorzystania z wniosku elektronicznego, możliwego do wypełnienia i wysłania za pomocą środków komunikacji elektronicznej, dostępnego na Naszych stronach internetowych.
Do skarg rozpatrywanych w postępowaniach w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej stosuje się przepisy działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 oraz z 2019 r. poz. 60 i 730).
Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 2019.04.05.
Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi w dniu: 2019.10.08.
Data publikacji strony internetowej: 2007.01.22.
Data ostatniej aktualizacji strony internetowej: informacje dostępne na poszczególnych stronach podmiotowych i przedmiotowych BIP.
Dane teleadresowe siedziby podmiotu publicznego: dostępne są na stronie głównej
Osoby wyznaczona do realizacji spraw w zakresie dostępności cyfrowej: redaktor główny BIP
Link do strony Rzecznika Praw Obywatelskich: http://www.bip.brpo.gov.pl/
Deklaracja dostępności serwisu internetowego Szkoły
Wstęp Deklaracji
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Warcie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej
stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie
w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego Szkoły - http://www.liceumwarta.home.edu.pl/
Data publikacji strony internetowej: 2012-12-17
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-03-30
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo
w całości, - część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego,
- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
- część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
- na niektórych stronach brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów,
- na niektórych stronach elementy wejściowe nie posiadają określonego przeznaczenia,
- do zaznaczania niektórych treści użyto jedynie wyróżnienia kolorem,
- niektóre elementy tekstowe nie mają możliwości zmiany rozmiaru czcionki,
- brak możliwości zmiany odstępów między wyrazami lub liniami tekstu,
- niektóre informacje przedstawiono jedynie w formie graficznej,
- niektóre elementy tekstowe przedstawiono w formie grafiki,
- na niektórych stronach brak możliwości zatrzymania lub ukrycia animowanych części interfejsu.
Wyłączenia:
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-03-30. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Dominik Strumiński, tel. (43) 829 41 21, adres poczty elektronicznej liceumwarta@home.pl. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu
7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot
publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna budynku
Dojazd do Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Warcie
W odległości ok. 200 metrów od wejścia głównego do szkoły znajduje się przystanek komunikacji publicznej przy ulicy: 3 Maja (stan na 16.03.2020 r.).
Dostępność wejścia
Do budynku prowadzi jedno wejście znajdujące się od strony ul. 3 Maja oraz jedno wejście od ulicy 700-lecia, bez podjazdu i barierek. Wejście główne nie stwarza barier architektonicznych. Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy placówki. Jest dostępny podjazd oraz drzwi wejściowe otwierane ręcznie do holu głównego.
Dostępność parkingu
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Warcie posiada parking wewnętrzny-wjazd od
ul. 3 Maja. Parking jest dostępny w godzinach pracy szkoły. Znajduje się on w odległości ok. 10 metrów od drzwi wejściowych. Na parkingu nie ma wydzielonego miejsce przeznaczonego dla osób niepełnosprawnych.
Dostępność budynku
Budynek jest dwupoziomowy (poziom 0 i 1) – są schody, brak windy, w korytarzach nie ma wydzielonych stref kontroli. Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących, nie można skorzystać z tłumacza języka migowego. W budynku nie ma windy, pochylni, podjazdów, platform, pętli indukcyjnych. Brak informacji dotykowej/głosowej.
Dostępność toalet
Toaleta dla interesantów znajduje się w budynku. Toaleta jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze budynku szkoły.
Pomoc w pokonaniu większych barier w danym budynku
Osobami oddelegowanymi do pomocy osobom niepełnosprawnym przy wejściu do budynku są pracownicy obsługi. Powiadamianie wskazanych pracowników odbywa się za pomocą dzwonka znajdującego się przy drzwiach wejściowych do szkoły.